Blog Archive

Friday, December 17, 2010

Rüzgâr 'çantacı' olmayanı savurdu

Polat Enerji Genel Müdürü Eriş, rüzgâra yatırım yaptığını ve çantacı olmadığını belirterek , Suçum olmadığı halde cezalandırılıyorum? dedi.

üzgârdan elekrik üretmek isteyen yatırımcılar, üretilecek elektriğe verilen 5.5 euro centlik alım garantisinin artırılmamasından şikayetçi. Bu alanda en çok yatırımı yapan şirketlerden Polat Enerji de garanti miktarının artırılmasını istiyor. Polat Enerji Genel Müdürü ve Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Enerji Çalışma Grubu Üyesi Zeki Eriş, Enerji Bakanı Taner Yıldız’ın fiyat artışı isteyen yatırımcının çantacı olduğu fikrine katılmadığını söyledi.


Eriş, 2003 yılından beri mevcut şartlarda yatırım yaptıklarını ve çantacı olmadıklarını belirterek, “Benim suçlu olmadığım bir şeyde cezalandırılıyorum” dedi. Eriş, 7.5 euro centlik bir alım garantisinin yatırımların gerçekleşmesi açısından daha uygun olduğunu ifade etti.

Çantacıları ben yaratmadım
Fransız EDF ile ortaklık kuran Polat Enerji’nin 2003 senesinde ilk lisansını aldığını söyleyen Eriş, o dönemde kanun olmadığını ve yasa çalışmalarının yapıldığı döneminde teşviğin 1 kWh elektrik başına 7.5-8 Euro cent olmasının konuşulduğunu belirtti. Zeki Eriş, 2005 yılında yürürlüğe giren Yenilenebilir Enerji Kanunu’nun (YEK) vaadedilenden farklı geldiğini dile getirerek, şunları söyledi:

“Çantacıları ben yaratmadım, yaratan sistem. Ben bu tabire çok katılmıyorum. Dünyada bu kişilere proje geliştiricisi deniyor. Sistemin bazı açıklarından faydalanmak isteyenler oldu ama bunu sistem yarattı. Benim suçlu olmadığım bir şeyde şimdi ben cezalandırılıyorum” diye konuştu.

Eriş, 5.5 euro centlik şartlarda bugüne kadar nasıl yatırım yaptıkları ile ilgili olarak, “Şirket garantilerimiz ve 50 yıllık inşaat, sanayi, turizm geçmişi, patronların isimlerini ortaya koyarak biz bu yatırımları yaptık. 2007’de Burgaz, 2008‘de de Sayalar santrallerini açtık” dedi. 140 MW’lık Soma Santrali yatırımına da başladıklarını kaydeden Eriş, “Yatırımları hep beklentiyle yaptık” dedi.

Eriş, rüzgâr ölçümünün şart koşulmasının çantacılarının önüne geçebileceğini ancak bunun yapılmadığını belirterek, ”Yıllarca ikaz ettik. Ölçüm yönetmeliğini kaldırmayın dedik” dedi. Eriş, sadece rüzgâr ölçümünün 1-2 milyon euro maliyeti olacağını ve bu parayı sadece kararlı yatırımcıların harcayabileceğini söyledi.


Kaynak: http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=1032573&CategoryID=80


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.