Blog Archive

Friday, March 16, 2012

Ruzgara Yatirimci Akini

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu, elektrik piyasasında 28 elektrik üretim lisansı verdi.
EPDK'nın Resmi Gazete'de yayımlanan duyurularına göre, Kurul, 1 Şubat, 9 Şubat, 15 Şubat ve 23 Şubat tarihli kararlarıyla, elektrik piyasasına yönelik 28 firmaya üretim lisansı verdi.

Buna göre, Kurul, Evrencik Rüzgar Enerjisinden Elektrik Üretim Limited Şirketi'nin Kırklareli Vize ilçesinde kurmayı planladığı 120 MW kurulu gücündeki Evrencik RES, Rüzgar Elektrik Üretim Limited Şirketi'nin Muğla'nın Bodrum ilçesinde kurmayı planladığı 11,2 MW gücündeki Geriş RES, ve Bahar Enerji Elektrik Üretim Sanayi ve Ticaret Limited Şirketinin Çanakkale'nin Gelibolu ilçesinde kurmayı planladığı 5 MW kurulu gücündeki G RES için 49'ar yıllığına, Garet Enerji Üretim ve Ticaret Anonim Şirketinin Manisa'nın Akhisar ilçesinde kurmayı planladığı 35 MW kurulu Gökres-2 RES için 35 yıllığına üretim lisansı verdi.

Öte yandan Kurul, Briza Rüzgar Elektrik'in kurmayı planladığı 50 MW kurulu gücünde Kavaklı RES, Geres Elektrik'in Manisa'daki 27 MW kurulu gücünde Geres RES, Berges Elektrik'in 70 MW kurulu gücünde Bergres RES, Rüzgar Elektrik'in Muğla'daki 15 MW kurulu gücündeki Akyar RES, Vento Elektrik'in İzmir'deki 25 MW kurulu gücündeki Bergama RES, Barkan Enerjinin Balıkesir'de 55 MW kurulu gücündeki Şapdağı RES, Yeni Belen Enerjinin Hatay'da 27 MW kurulu gücündeki Şenbük RES, Akgün Enerjinin Erzincan'da 16,785 MW kurulu gücündeki Bedirdüzü-1 HES, Galata Wind Enerjinin Balıkesir'de 125 MW kurulu gücündeki Tatlıpınar RES, Çanres Elektrik'in Çanakkale'deki 33 MW kurulu gücündeki Şadıllı RES, Paşa Enerji'nin İstanbul'da 8 MW kurulu gücündeki Mahmut Şevket Paşa-1 RES, Egener Elektrik'in İzmir'de 3 MW kurulu gücünde Karabel RES, Fuatres Elektrik'in İzmir'de 30 MW kurulu gücünde Fuatres RES, İzres Elektrik Üretimin İzmir'de 7,5 MW kurulu gücünde İzres RES'e üretim lisansı verildi.

HES ve diğer üretim lisansları

Türkerler Jeotermal Enerji'nin Manisa'da 24 MW'lik jeotermal, Turyağ Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'nin Balıkesir'de 1,592 MWe kurulu gücündeki toz kömürü, Gürteks Sentetik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketinin Gaziantep'te 3,349 MWe kurulu gücündeki doğalgaz, Ekip Grup'un Konya'daki 1,2 MW kurulu gücünde biyokütle tesisi, Ege Yıldızı Doğalgaz'ın İzmir'de 143 MW kurulu gücündeki doğalgaz, Aktaş Grup'un 64 MW kurulu gücünde doğalgaz, Manastır Elektrik'in Yalova'da 12 MW kurulu gücünde Manastır HES, Ataser Elektrik Üretim ve İnşaat AŞ'nin Kahramanmaraş'taki 8,90 MW kurulu gücündeki Çakmak 2 regülatörü ve HES, Gökçay Enerji Elektrik Üretim Sanayi ve Ticaret Limited Şirketinin Giresun ve Ordu illerindeki 6,36 MW kurulu gücündeki Derinçay HES, Enersu Enerji'nin Elazığ'da 4,861 MW kurulu gücünde Hisar regülatör ve HES üretim lisansı aldı.

Batı hattı resmi olarak sona erdi

Bu arada, Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ'nin (BOTAŞ) batı hattı ithalat lisansının da 1 Nisan 2012 tarihinden itibaren sona erdirilmesine ilişkin kararı da Resmi Gazete'de yayımlandı. Böylece söz konusu ithalat lisansı 1 Nisan'da resmen sonlanmış olacak.

Kaynak: http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/03/16/ruzgara-yatirimci-akini

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.