Blog Archive

Wednesday, January 4, 2012

Söke’nin Rüzgarı Enerjiye Dönüştü

Söke’nin Rüzgarı Enerjiye Dönüştü

Aydın’ın Söke İlçesi’nde ABK Elektrik Üretim A.Ş. tarafından Yeni Doğan mevkiinde kurulan 15 rüzgar türbininde test elektrik üretimine başlandı.

ABK Enerji Üretim A.Ş. tarafından Söke’de Çatalbük Rüzgar Enerjisi Üretim Santrali’nde 15 rüzgar türbininden 10’unda elektrik üretimi sağlandı. Test amaçlı başlatılan çalışmalarda olumlu sonuçlar alınması memnuniyetle karşılandı. ABK Enerji Üretim A.Ş. Proje Müdürü Murat Durak, ülkede temiz enerji üretimine duyulan ihtiyacın artmasıyla rüzgan enerjisi sektörüne yatırım yapmaya karar verdiklerini hatırlattı. Durak, 2000 yılından beri ülkenin çeşitli yerlerinde yaptıkları araştırmalar soncunda Söke- Çatalbük RES projesi için 6 Aralık 2007’de üretim lisansı aldıklarını kaydetti. Durak, "Geçen yıl rüzgar türbinlerinin montajına başladık. Şu anda yapılan test çalışmalarında TEİAŞ enerji şebekesine kısmi olarak elektrik veriliyor. 15 türbinin tamamının ay sonunda devreye girmesi için çalışmalarımız sürüyor. Santralimiz 30 MW güce sahiptir ve ortalama yıllık elektrik miktarının yaklaşık 100 GWh olacağı öngörülmektedir" dedi.

Kaynak: http://www.aktifhaber.com/sokenin-ruzgari-enerjiye-donustu-541145h.htm

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.